Magnus Betnér

Magnus Betnér släpper idag turnéfilmen ”Magnus Betnér IV”. Jag har håller på att ladda ner den nu. Men lyssna här. Jag laddar ner den LAGLIGT! Wow. Varför? Lyssna:

 

Allting är privat gjort. Inga värdelösa filmbolag eller liknande i bakgrunden som ska ha sin del och trissa upp priserna. Hela showen kostar 49 spänn. 49 spänn för en hel nysläppt DVD (som man visserligen bara kan ladda ned, men ändå). Idén är simpel, genial och borde vara ett steg på vägen mot piratkopieringen.

 

Idén är inte hans egen. Världens bästa ståuppkomiker Louis CK gjorde ett liknande stunt och Betnér har själv sagt att det är hans försäljningsstil han vill emulera. Jag tror personligen Betnér kommer backa på affären eller gå marginellt plus. I Sverige, där staten ska ha runt 29 av de 49 kronorna, är det ju så deprimerande att man borde skratta åt folk som ens försöker. Men Betnér gör det ändå. Han siktar mot skyarna och tar risken. Snyggt!

 

Jag bryr mig ärligt talat inte om ifall DVD:n skulle råka suga. Jag är inget superfan av Betnér, men tycker att han har sina stunder. Idén är värd att stödjas dock. Gör det ni också väl. Bara Betnér och hans medarbetare som producerat kommer få pengar för det här, inga kostymklädda mellanhänder finns att skåda.

 

Nice one.

www.magnusbetner.com är stället att köpa på.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0