Celebrity apprentice med Penn Jillette och George Takei

Jag följer Celebrity Apprentice som är inne på sitt sjunde avsnitt av säsong 12. Jag har inte sett programserien innan och såg det bara för att mina idoler Penn Jillette och George Takei är med den här gången.

George Takei, WOW. Galet bra människa. En gammal amerikan-asiat och Star Trek-hjälte som slåss för bögars rättigheter, som hade sina föräldrar inlåsta i ett amerikanskt koncentrationsläger efter Pearl Harbor och som dessutom hyfsat nyligen försöker ena Star Wars- och Star Trek-fans genom att begrava stridsyxan och slåss mot Twilighthysterin. Vad kan man inte älska? FUCK jag älskar honom:


Live long and prosper

Penn Jillette å andra sidan är en hypersmart och ödmjuk ateist som bland tusen andra grejer skrivit en extremt underhållande bok - God, No! - samt gör en show i Las Vegas fem dagar i veckan och generellt jobbar stenhårt och lever livet. Min avunsjuka är enorm men min beundran är tusenfalt större:


"Better to be uneducated than educated by your government."

Andra deltagare är den farligt snygga Miss Universe Dayana Mendoza som jag tyvärr tror bara är kvar i programmet för att Donald Trump äger Miss Universe-tävlingen. Hon verkar helt okej dock, stark och självständig kvinna, men ter sig ganska tråkig och dum:


Hello :)

Arsenio Hall vet jag inte vad han är känd för, men framställs som sympatisk och snäll:


Sup?

Lisa Lampanelli, helt okej ståuppkomiker vilket är bra jobbat av en kvinna. Det är så tråkigt att världens kändaste stå-upp-kvinnor inte är de roligaste. De kör bara på den manliga modellen att skämta om penisar och sex. Hon är grym, fantastisk, men spelar lite för mycket på att emulera sina manliga kollegor. Men denna kontroversiella ståndpunkt av mig får vänta till ett annat inlägg. Men låt mig igen påpeka: Lisa Lampanelli är fantastisk:


"Hitler got more laughs than Jimmy Kimmel, and he did it without Jewish writers."

Paul Teutul är också med. Han verkar vara en hardcore-tv-man. Dvs han är allt det som definierar mannen - stark, älskar motorcyklar och tystlåten. TV-personligheten sammanfaller i att han lyckas dölja sin fördom mot bögar. Hyfsat intressant kille, men ganska tråkig i programmet tyvärr. Säkert tråkigt i verkligheten också:


"All right, numb nuts, we got bikes to build!"

Sedan har vi American Idol-tvåan från 2003 Clay Aiken som också får mycket respekt från mig. Han är bög och gillar inte Penn Jillette. Och alla som inte gillar Penn Jillette och vågar stå för det är okej i min bok (angilcism?). Det är svårt att förklara. Jag älskar Penn Jillette, men jag tror han älskar folk som vågar hata honom uppriktigt. Och det gör jag med. Äsch, för komplicerat resonemang. Vi tar det en annan gång. Här är han hur som helst, episk och äkta:


"Penn Jillette and I don't get along."

Till slut har vi bitchen nummer ett, hon som tar tillbaka kvinnosynen åtminstone tjugo år tillbaka, hon som visar att kvinnor inte kan samarbeta. Bitchen, mobbaren, satanrepresentanten, manipuleraren: Aubrey O'Day. Jag hatar henne verkligen. Jag tror jag har beskrivit henne tillräckligt ovan, men FAN hon är en sån jävla bitch. Ska jag säga någonting bra, så måste jag säga att hon är jävligt bra på det hon gör. Hon skapar konflikter, spelar oskyldig, gråter när hon förlorar en diskussion. Uäää uak mår illa av att bara tänka på det. Önskar så hemskt att hon var med i en episod av back stabbing sluts - alla män vet vad jag pratar om:


"Hey guys, I'm a fucking cunt."

Nå, låt oss lämna fanboysnacket och tala om tv-serien istället:

Apprentice är en reality-show som senare blivit en celebrity-apprentice-show. Miljardären Donald Trump är programledare, boss och gör ett bra jobb:


"You're fired!"

Deltagarna som är uppdelade i två lag, denna säsong i män och kvinnor, gör olika uppdrag åt stora företag och försöker samla in så mycket pengar som möjligt, alternativt försöker representera varumärket på bästa möjliga sätt.

Jag vill inte spoila för mycket för jag rekommenderar uppriktigt att ni söker upp serien. Den kommer säkert aldrig gå i Sverige, men leta upp den på random torrentsida så hittar ni avsnitten.

Hmmm jag hatar att tvingas censurera mig själv, men vi kan väl säga såhär: Se igenom alla sju avsnitt (en timme långa, avsnitt 7 är två timmar långt) och sedan skriver jag ett nytt inlägg om en vecka när avsnitt 8 kommit ut så ni är med på traven, ok?

Har så jävla mycket att säga. Måste få ut det. Tanka ned serien så diskutterar vi om en vecka. Hörs då.

(Aubrey är en jävla bitch)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0