Telenor snor!

Jahapp då var det dags igen, ett nytt vredesutbrott kallar för ett nytt blogginlägg. Satt med Emil och slökollade på tv när det dyker upp en reklamfilm på teven, jag känner igen melodin och lyfter blicken ifrån datorskärmen för att kolla vad som står på. Jag antar att ni känner igen det här: Långtradare med lyktor baktill, snö ute och bjällror som ljuder i bakrunden. Coca-cola kör den gamla goda, fan vad nice tänkte jag. En av dom få reklamfilmer jag faktist tål, för den för med sig längtan till julen och har en skön medlodi. MEN var det Coca-cola? Nej det var det inte. TELENOR har tydligen kommit på nåt "nytt"! "Men vi snor coca-colas gamla reklam helt av, den ända vi ändrar på är att vi nynnar melodin och färgar långtradarna BLÅ" Vad i helvete? IDÉRIKT! Telenor lyckas alltså på egen hand att förstöra säkert tusentals människors julminnen, för jag skulle sträcka mig till att säka att den Coca-cola reklamen är ett genuint julminne. Vad är det för folk som jobbar med reklam igentligen? Är utblidningen typ tre år på universitet där man får lära sig dålig jävla smak och att inte komma på några bra idéer till nånting nånsin? Jag begriper bara inte.
Men betyget för den här reklamfilmen blir iallafall 4 av 5 basebollträn, den för ändå med sig julens budskap även fast dom lyckas förstöra det helt och hållet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0