Reklamer, reklamer, reklamer

Jag ska inte ljuga, vilket jag tenderar till att göra alldeles för ofta, men när det gäller reklamfilmer så är min ärlighet total. Jag hatar reklamfilmer. Jag hatar dom så mycket att jag kan bli seriöst förbannad! Aggresionsproblem tänker ni kanske, men jag ska ta upp ett exempel som förklarar mitt beteende. Vi satt idag ett gäng hemma hos en vän, lagade mat, åt maten, snackade skit, du vet sådana saker man gör tillsammans. Jag ska inte sticka under bordet att vi alla hade det grymt trevligt, för det hade vi verkligen. Vi har haft en tradition under hösten där vi samlas varje onsdag och kollar på "bonde söker fru" på tv4, och mitt i programet när det börjar bli lite mysigt med kärlek och dynga så börjar reklamen.. Jag brukar alltid zappa förbi reklamerna men nu när jag inte var hemma och inte var herre över fjärrkontrollen kunde jag inget annat göra att ta ett djupt andetag och hoppas på det bästa. Då kommer den... Mediamarkts nya reklamfilm... Allvarligt vad tänkte dom? Vill dom att man i rent raseri springer upp ur soffan, "-nä nu jävlar", tar tag i första bästa tillhygge och slår skiten ur tv-apparaten för att sen inse sitt misstag och sticker till mediamarkt för att köpa en ny? Inte långt borta isåfall. Har ni inte sett den så ska jag förklara vad den handlar om:

En snubbe, jag antar att han är chefen, kommer in i ett rum, bryter på nån fejk-tysk dialekt, (vilket verkar vara deras grej) han klagar över att det är jul och klämmer fram att dom måste anställa mer folk. DÅ backar nån random snubbe med BRUTEN ARM OCH NACKKRAGE in med en truck GENOM VÄGGEN, ska det vara kul? ska det ha nån jävla mening? Jag vet inte. OJ säger då chefen, men NÄHÄ, snubben backade nyss sönder en jävla vägg med en truck, OJ skulle jag också säga. Nästa scen är chefen på anställningsintervju för en ny truck-förare, efter ett bra rekomendationsbrev anställer han EN ROSA JÄVLA MUFF-DOCKA som inte ens kan jävlar prata. FAN VAD ROLIGT! Sen kör den här dockan omkring i en truck och tutar och kör i vanlig ordning... En DOCKA?! VARFÖR?! Och han som tidigare backade in igenom väggen står och dricker kaffe med nån dum jävla brud. Sen kommer varorna, gissa vad dom visar först? En TV. Just saying. MEN det sjukaste är att det är nån jävel som har gjort den här videon, som tyckte den var så jävla rolig att han lyckade övertala dom att spela in den, och framförallt, även det sjukaste, SÄNDA DEN HÄR SKITEN I TV! Säkert tjänade han en massa pengar på det här också... Det är sjukt, helt sjukt...
Men jag ska försöka ge den lite värdighet med att sätta ett betyg på den iallafall. Jag tänkte mig en betygskala från 1 till 5 baseboll-trän där 5 är då man står framför tvn med höjd arm och fantiserar att man får direktion av Mel Gibson "swing away pontus, pontus swing away".

Den får en 5:a.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0