Bokleveranser

Efter att varit uppe hela natten för att försöka vända tillbaks på dygnet så sitter jag och halvsover i soffan när jag inser att jag måste underhålla mig själv för att inte somna. Ett blogg inlägg tänker jag, men vad ska jag skriva om? Då kommer jag på nånting som jag har funderat väldigt länge över och har stört mig på i åratal. Leveranstiden på böcker. Jag beställde kurslitteratur för ett par dagar sen, inte nog med att den är svindyr och notan landade på sisådär 1200 spänn för 4 böcker, så tar det en jävla evighet att få dom. Alltså det tar 5-9 dagar att SKICKA boken, sen tar det ytterligare typ 2-3 dagar för posten att leverera skiten. 5-9 DAGAR att behandla en orderjävel och skicka iväg boken, består lagermannastyrkan typ av en 95-årig gubbe som med sin permobil endast behandlar 10 böcker om dagen eller vadå? Jag menar hur jobbigt och svårt kan det vara att samla ihop mina fyra böcker, packa ihop dom i deras skitkartong med snaror som är omöjlig att få upp utan sax, som alltid jävlar ska vara borta när man väl behöver den, skicka dom med nåt bud posten (jag vet ju inte hur det går till egentligen) och hem till mig? Jag kan inte nånstans se hur den processen ska ta MINST 5 dagar. Jag var ju rätt nöjd med att jag har beställt böcker lite i förväg, men börjar inse nu att jag inte kommer få dom den här veckan, kanske inte heller nästa vecka. "levereras före jul" stod det, tro fan att den kommer dimpa ner i brevlådan den 23e när man har åkt hem och är helt utan kurslitteratur över juluppehållet. 5-9 dagar... för böcker... det är helt sjukt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0